luni, 4 octombrie 2010

Probleme la reparatiile in bloc? Au costat prea mult? Iata, de ce!

          Ca orice alt roman, am lucrat, am fost si intre "job-uri", am avut si pauze, am incercat sa caut intotdeauna ceva sa mi se potriveasca din anumite puncte de vedere. Dar nu asta e important acum, ci anumite intamplari la care am luat parte. Deci, era o zi agitata de vara in care telefoanele sunau, clientii erau nemultumiti sau nedumeriti, stiti voi..o zi din acelea in care nu-ti mai dai seama cum au trecut orele. La un moment dat prezenta mea fusese ceruta pt a prelua un apel al unui clent. Din mers am inteles ca era o problema la facturare. M-am gandit "ooo, la naiba, iar nu se inteleg colegele mele cu clientii la avansuri". Preiau apelul si incepe clentul sa-mi debiteze despre comanda lui, ca trebuie facturata sa o prezinte asociatiei de locatari unde dansul era administrator. Am inteles din cele spuse ca are nevoie de factura, pt ca asociatia de locatari doreste sa o vada. OK, imi spun. Nu intelegeam de ce factura inca nu fusese emisa, cand o colega mi-o intinde in fata si o vad. In acelasi timp, clientul mi-o da la telefon pe sotia lui, care era economista. Deja un zambet mi se afisa pe fata. Iar clenti desptepti care stiu ei cum merg lucrurile si incearca sa ne coordoneze si pe noi, un intreg departament. Doamna incepe si ea sa debiteze. "stiti noi am dori de fapt sa mai emiteti inca o factura pe comanda noastra, dar cu o valoare mai mare, o prezentam la asociatia de locatari, dupa care o restituim societatii pentru a fi anulata si in contanilitate voi veti inregistra doar factura emisa initial pe valoarea corecta, iar noi la fel in acte vom inregistra prima factura, cea corecta. Factura asta mai mare, doar o aratam locatarilor sa vada ca a costat mai mult reparatia". ( Fuuuurttttt!, strigam in mintea mea. Te-am prins nemernica ce esti!!) Doamna, nu putem face asa ceva, factura dumneavoastra este emisa pe valoarea X, ii raspund eu cu calm. Continua ea: noi am mai facut niste reparatii la asociatie si vrem o factura mai mare ca sa o decontam si pe aceea. Sunt economista, nu-mi spuneti mie ca nu se poate face, ca si eu am mai facut asa ceva " Sa inteleg ca doamna nu e la prima "abatare" de genul. Deci, daca v-ati prins, oameni buni, domnii administratori doreau sa arate locatarilor o factura mai mare, chipurile atat a costat produsul livrat si montat de noi, pt a "astupa" o alta reparatie pe care au platit-o, dar nu au o chitanta sa arate locatarilor. Duhhhh!!! unde mi-o fi fost capul, oamenii vroiau doar sa isi rezolve situatia. Eeeeee, rahat! De fapt care era povestea intreaga..domnii administratori, escroci din fire, si-au cumparat o imprimanta si mai stiu eu ce, din banii asociatiei si aveau nevoie cumva sa evidentieze lipsa banilor respectivi. Asa ca s-au gandit sa apeleze la niste tertipuri "economice", incercand sa se inhaite la frauda cu societatea la care lucram eu. Eu mentinindu-mi calmul insistam ca "NU,  NU SE POATE! ", ea, doamna economista, CA SE POATE si sa il dau la telefon pe seful meu direct. Atunci am inceput sa imi pierd putin din calm, i-am spus pt ultima oara ca nu se poate face asa ceva si seful meu direct nu ar fi niciodata de acord (seful meu direct, fiind paranoic cu furturile, deci ca atare nu ar fi fost de acord ca "economistii" astia doi, sa fure de la bietii locatari, pe seama lui). Intr-un final, doamna economista s-a dat batuta, in fata refuzurilor mele, de a frauda asociatia de locatari si a acceptat situatia :). Realizati ca de fapt, domnii administratori, descurcareti si economisti, mai mult ca sigur si-au rezolvat cumva problema prin intermediul altor facturari la anumite servicii inexistente.
        Concluzie! Daca in viitor veti avea cateva nedumeriri cand veti vedea tabelul cu intretinerea si reparatiile in bloc, credeti-ma....nedumeririle voastre sunt cat se poate de indreptatite si rationale. Nu sunteti, ATENTIE!!!, nu sunteti paranoici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate

GOLD

OIL