luni, 11 octombrie 2010

Restul de la ABC-urile alimentare. Evaziune fiscala sau "mica intelegere"?

        Nu cred ca exista cineva, undeva in tara asta, care sa nu fi primit macar o data ca si rest la magazin, bomboane, chibrite, guma sau mai stiu eu ce. Stiu ca multa lume s-a gandit la asta si multa lume a vorbit despre asta asa ca voi vorbi si eu.
       Nu de putine ori am primit tot felul de bomboane cand de fapt ar fi trebuit sa primesc rest 40 de bani sau 50 de bani, ba chiar si 1 leu. Se intampla ca mie sa nu-mi placa deloc bomboanele si poate chiar am nevoie de maruntii respectivi sa-mi iau cafea de la automate, dar pot sa spun ceva la afirmatia asta? "Nu am sa va dau rest, doriti niste bomboane sau guma?" Nuuuu!!! Nu doresc bomboane sau guma, imi vine sa raspund, dar ca si orice alt roman, dau din umeri si spun "Ok, fie". Avand in vedere ca eu am primit ca si rest asa ceva, ma intreb daca revin in 2 ore la alimentara respectiva si cumpar o paine si incerc sa ii platesc cu bomboane sau chibrite, ma va servi vanzatoarea/vanzatorul???? Nuuuuu!! Normal ca nu ma va servi ci imi va spune "Va bateti joc?? Daca nu aveti bani, nu va servim sau facem troc aici?...Dar bomboanele astea le-am primit de la dumneavoastra ca si rest! Pai da, dar alea le-ati cumparat! Nu, nu ati avut marunti si mi-ati dat ca si rest bomboane. Pai daca nu aveam marunti, eu ce sa fac??" Ok, fie. Sa spunem ca le-am cumparat atunci. Acum intervine alta problema. Niciodata pe bonul meu fiscal, nu a fost trecuta achizitia bomboanelor respective. Am un bon de 8, 2 lei, iar restul pana la 9 lei nu este evidentiat nicaieri. Banuiesc ca toata lumea stie ca bomboanele, chibritele si alte cele, sunt trecute in gestiunea magazinelor respective, pe baza receptiilor conform facturilor de achizitie. Ca doar nu le-au primit gratis de nicaieri. Asta inseamna ca ele trebuie scoase din gestiune, pe baza vanzarilor. Darrrr, daca ele nu apar pe nici un bon de vanzare, asta inseamna ca la o mica verificare, vom observa ca probabil au in gestiune zeci de kg de bomboane :)), ceea ce nu este adevarat pentru ca faptic ele au fost scoase din gestiune, dar scriptic nu. Am facut un mic calcul si am ajuns la concluzia ca o singura alimentara, poate incasa in jur de cateva sute de lei pe zi, doar din resturile pentru care ei dau bomboane. Wowwww!!!!! Nu-i asa? Stiati ca sumele astea de bani nu sunt impozitate? Stiati ca asta este evaziune fiscala?
       Acum, nu m-ar deranja chestia asta, dar am facut o data un experiment si am calculat cam cati bani am pierdut primind bomboane si lasand restul la pult, acolo unde l-am primit (specific ca este vorba de sume de 20, 40, 50 de bani) si am reusit sa adun intr-o luna undeva cam peste 50 de lei. Woowww, inca o data, nu-i asa? Atat am adunat eu. Cu siguranta exista persoane care pot aduna si mai mult. Ce ma indigna si mai mult, este faptul ca daca vreau sa cumpar ceva si imi lipsesc 10 sau 20 de bani, desi cumpar alimente des de la anumite ABC-uri, nu vor sa imi dea produsul respectiv pana nu ma scotocesc de 10 sau 20 de bani sau in cel mai rau caz, sa scot o bancnota de 10 lei. De 10 lei!!!!! Si bineinteles ca pt diferenta de 40 sau 30 de bani, iar primesc bomboane :). Ironic, nu credeti?
       Concluzie???? Trageti voi concluzia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate

GOLD

OIL